forex trading logo
GreekEnglish (United Kingdom)

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

weather

Κείμενο έκθεσης Αιτωλικού - Σελίδα11 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio   
Ευρετήριο Άρθρου
Κείμενο έκθεσης Αιτωλικού
Σελίδα1
Σελίδα2
Σελίδα3
Σελίδα4
Σελίδα5
Σελίδα6
Σελίδα7
Σελίδα8
Σελίδα9
Σελίδα10
Σελίδα11
Σελίδα12
Σελίδα13
Σελίδα14
Σελίδα15
Σελίδα16
Όλες οι Σελίδες
επί επικλινούς ιστού στην πρώρα, καθιστώντας τα σκάφη ταχύτερα και ευκολότερα στη διεύθυνση. Τότε εμφανίστηκαν για πρώτη φορά εμπορικά πλοία χωρίς κουπιά, που, κατά τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, διεξήγαγαν εμπόριο μεταξύ Αιγύπτου και Ιταλίας.
Χαρακτηριστικό πλοίο της Ρωμαϊκής εποχής ήταν η Λιβυρνίς, ελαφρό και ταχύ πολεμικό πλοίο, ονομαζόμενο Liburna. Αρχικά ναυπηγούνταν οξύπρωρη και οξύπρυμνη, με χάλκινο έμβολο, ισχυρή ξυλοδεσία, κατάφρακτη (με κατάστρωμα). Χρησιμοποιήθηκε στον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ του Καίσαρα και του Πομπηίου το 48 π.Χ., επίσης με αυτά ο Οκτάβιος νίκησε τα βαρέα πλοία του Αντωνίου το 31 π.Χ. Από τότε τα Ρωμαϊκά πολεμικά πλοία ναυπηγούνταν κατά το Λιβυρνικό τύπο, ασχέτως του εκτοπίσματός τους, κινούνταν δε με κουπιά αλλά και με ιστία, τα ονομαζόμενα λατίνια.
Στη δημιουργία του ογκώδους πολεμικού και εμπορικού στόλου των Ρωμαίων συνέβαλε η μεγάλη ναυτική παράδοση των αρχαιοελληνικών και ελληνιστικών χρόνων, την οποία, όπως προαναφέραμε, συνέχισαν και βελτίωσαν, αλλά και η εμπειρία των Ελλήνων ναυπηγών (Κρασανάκης, 2008). Οι Έλληνες συνεχίζοντας την εμπορική τους δραστηριότητα εξακολουθούσαν να διατηρούν ένα μέρος του εμπορίου και της ναυτιλίας στη ρωμαϊκή πλέον Μεσόγειο. Έτσι, όχι μόνο συντέλεσαν στη συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού αλλά και επηρέασαν τον πολιτισμό της Ρώμης (Δαμιανίδης, 1997).

nomismaromis

Νόμισμα Ρώμης 217-215 π.Χ., με τη θεά Ρώμη και πρώρα ρωμαϊκής τριήρους

 

rwmaioinaytes

Παράσταση με Ρωμαίους ναύτες από μαρμάρινο ανάγλυφο της στήλης του Τραϊανού, 2ος αι. π.Χ.

Με τη διαίρεση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας το 395 μ.Χ. σε ανατολική και δυτική και την ανάδειξη της Κωνσταντινούπολης, την οποία είχε ιδρύσει ο Μέγας Κωνσταντίνος στις 11 Μαΐου του 330 μ.Χ., ως πρωτεύουσας του Ανατολικού Κράτους, που αργότερα θα ονομαστεί Βυζαντινή Αυτοκρατορία, το Αιγαίο πέλαγος επανέρχεται στο προσκήνιο. Είναι και πάλι το σταυροδρόμι των θαλάσσιων δρόμων που οδηγούσαν στην ισχυρότερη πόλη του κόσμου και ο σημαντικότερος ναυτικός χώρος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Από τον 4ο μέχρι τον 7ο αι. μ.Χ. η θαλασσοκρατορία των Βυζαντινών ήταν πανίσχυρη και χωρίς ανταγωνισμό. Με την εμφάνιση στο Αιγαίο κατά τον 7ο αι. μ.Χ. και άλλων ανταγωνιστικών δυνάμεων προκλήθηκαν αλλεπάλληλες συγκρούσεις με πολύ οδυνηρά αποτελέσματα για την οικονομία, τον πολιτισμό, ακόμα και την ίδια τη ζωή των νησιωτών (Λάζος, 1996).
Η Ελληνορωμαϊκή ναυπηγική επικράτησε για πολλούς αιώνες στη Μεσόγειο, με την πάροδο του χρόνου, όμως, επήλθαν διάφορες μεταβολές κι έτσι προέκυψε ο τύπος του Βυζαντινού «δρόμωνα» που αποτέλεσε το κατ' εξοχήν «πλοίο μάχης» των στόλων της



 

Συνδεμένοι Χρήστες

Έχουμε 60 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αναζήτηση...

Webdesign

Σχεδίαση Ιστοσελίδας και φιλοξενία από την WEBROS