Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΠΕΝΤΗΡΗΣ ΜΗΚΟΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ : 120 εκ ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΕΥΗΣ : ΠΕΥΚΟ Οι πολυήρεις ήταν νέοι (για τότε) τύποι κωπήλατων πολεμικών πλοίων που εμφανίστηκαν από τον 4ο αιώνα π.Χ. στη Μεσόγειο Θάλασσα, εκτοπίζοντας (σταδιακά και εν μέρει) τις τριήρεις και αλλάζοντας τη ναυτική πολεμική τέχνη. Τα πλοία έγιναν αυξανόμενα μεγαλύτερα και βαρύτερα, συμπεριλαμβάνοντας μερικά από τα μεγαλύτερα ξύλινα πλοία που έχουν ποτέ κατασκευαστεί. Δεν είναι σαφές πότε ακριβώς και πού πρωτοεμφανίστηκαν. Είναι γνωστό, ωστόσο, ότι κάποια τέτοια πολεμικά (πεντήρεις) περιέχονταν στο στόλο των Συρακουσών επί τυράννου Διονυσίου Α΄, καθώς και στον Περσικό στόλο (έως οκτήρεις) κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κάποια τέτοια πολεμικά (εξήρεις και επτήρεις), από τη Σιδώνα και την Κύπρο, προστέθηκαν στο στόλο του μεγάλου στρατηλάτη κατά την πολιορκία της Τύρου. Αυτές οι ναυτικές εξελίξεις εξαπλώθηκαν (κυρίως) στην Ελληνιστική Εγγύς Ανατολή, αλλά επίσης επεκτάθηκαν και σε ένα μέρος των στόλων των ναυτικών δυνάμεων της Δυτικής Μεσογείου, ειδικότερα της Καρχηδόνας και της Ρώμης.
|
Περισσότερα...
|
|
Έκθεση 2020 - Τριήρης κατάφρακτη |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΤΡΙΗΡΗΣ ΚΑΤΑΦΡΑΚΤΗ ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: 37.00 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,90 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/41 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο Οι πρώτες τριήρεις ναυπηγήθηκαν μεταξύ του 650-610 π.Χ., πιθανότατα στη Σάμο ή Κόρινθο από τον Κορίνθιο Αμεινοκλή. Οι τριήρεις θεωρούνται παγκοσμίως αριστουργήματα ναυπηγικής τέχνης. Η Αθηναϊκή τριήρης αποτελούσε το πανίσχυρο και εξαιρετικά γρήγορο και ευέλικτο πολεμικό πλοίο της εποχής του. Το κύριο μέσο προώσεως ήταν τα 170 κουπιά, 85 σε κάθε πλευρά, διατεταγμένα σε τρείς σειρές. Εφερε επίσης δύο τετράγωνα πανιά, ένα μεγάλο στον κύριο ιστό και ένα μικρότερο προς την πλώρη. Το μέγιστο μήκος ήταν 37μ, το μεγαλύτερο πλάτος 5,20 μ και το βύθισμα 1,5 μ. Το εκτόπισμα ήταν περίπου 70 τόνοι. Το κυριότερο χαρακτηριστικό της τριήρους ήταν η ταχύτητα. Λόγω της ελαφριάς κατασκευής της είχε την δυνατότητα να φτάνει μέχρι και 12 κόμβους. Στη πλώρη έφερε φοβερό έμβολο με μεταλλική επένδυση, το οποίο εμβόλιζε τα εχθρικά πλοία με αποτέλεσμα τη βύθισή τους. Η ξυλεία που χρησιμοποιείτο ήταν το πεύκο και το κυπαρίσσι για τα κατάρτια. Η τριήρης θεωρείται το πρώτο πολεμικό "όπλο" που καθόρισε για τους επόμενους αιώνες την πολεμική ναυπηγική των σημαντικότερων ναυτικών λαών του κόσμου.
TRIREME CLOSED DECK
|
Περισσότερα...
|
Έκθεση 2020 - Τριήρης Άφρακτη |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΤΡΙΗΡΗΣ ΑΦΡΑΚΤΗ ΜΗΚΟΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ:100 εκ ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ : Πεύκο Η Τριήρης άφρακτη , ήταν μία τριήρης χωρίς κατάστρωμα , δηλαδή ανοικτή. Τέτοια τριήρης ήταν αυτή που συμμετείχε στην ναυμαχία της Σαλαμίνος. TRIREME (OPEN DECK) MODEL LENGTH: 100 cm CONSTRUCTION MATERIAL: Pine The Trireme with open deck, it was a trireme without a deck that is open. Such a trireme was the one who participated in the naval battle of Salamis.
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
Η προσέλευση των επισκεπτών στην έκθεση του μικροναυπηγού ΜΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΗ που διοργανώνει το Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου, παρά τα δύσκολα μέτρα υγειονομικής προστασίας, είναι ικανοποιητική. Γνωρίζοντας ότι αρκετοί επισκέπτες της ιστοσελίδας μας θα ήθελαν να την επισκεπτούν από κοντά αλλά αδυνατούν, θα παρουσιάζουμε κάθε μέρα και από ένα έκθεμα(πλοίο) για να δουν έστω και φωτογραφικά την πραγματικά αξιόλογη δουλειά του κυρίου ΜΑΡΑ.
ΣΑΜΑΙΝΑ – ΔΙΗΡΗΣ ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: — m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: — m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/- | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο Το Σάμαινα είναι διήρης με πενήντα κουπιά. Οι περισσότερες διήρεις είχαν κατασκευαστεί στην Σάμο από τον τύραννο Πολυκράτη και ονομάστηκαν Σάμαινες. Το «Σάµαινα» είχε ορισµένες ιδιαιτερότητες που το έκαναν να ξεχωρίζει από τα άλλα είδη πλοίων. « Ήταν φαρδύτερο και βαθύτερο σκάφος απ' ό,τι οι άλλες διήρεις και είχε κατάστρωµα που επεκτεινόταν σ' όλο το µήκος του.
|
Περισσότερα...
|
Ευχαριστήριο Ναυτικού Μουσείου Λιτοχώρου |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΔΙΑΡΚΗΣ Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ κ. ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΣΧΑΛΗ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
Εκπρόσωποι του Προέδρου του Κοινωφελούς Ιδρύματος κ. Διονύση Πασχάλη, πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου, κατά την οποία τους υποδέχτηκε και τους ξενάγησε ο Πρόεδρός του κ. Ι. Τριανταφύλλου. Παραστάθηκαν οι δικηγόροι Θεσσαλονίκης κ. Ι. Παπαδιαμαντή, κ. Αντ. Νεδελκόπουλος, πρόεδρος του πειθαρχικού συμβουλίου Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και ο κ. Γρ. Χατζημιχαήλ, καθώς και οι δικηγόροι Κατερίνης κ. Νικόλαος Αντωνόπουλος και κ. Κων/νος Αντωνόπουλος.Όλοι εντυπωσιάστηκαν από τα εκθέματα του ναυτικού μουσείου και εκδήλωσαν το θαυμασμό τους. Η κ. Ι. Παπαδιαμαντή μετέφερε τους χαιρετισμούς του κ. Δ. Πασχάλη, ο οποίος δήλωσε εμπράκτως τη διαρκή στήριξή του στο Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου. Ο κ. Ι. Τριανταφύλλου αφού ευχαρίστησε, είπε ότι η συνεχής αρωγή του κ. Διονύση Πασχάλη δίνει δύναμη στα μέλη του Μουσείου να συνεχίσουν το έργο τους.
Εκ του Διοικητικού Συμβουλίου Του Ναυτικού Μουσείου Ο Πρόεδρος Ιωάννης Τριανταφύλλου
|
|
|
|
|
Σελίδα 19 από 93 |