Έκθεση 2020 - ΒΑΡΚΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ και ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ |
|
|
|
Written by mouseio
|
There are no translations available.
![VarkaIwanninaXalastra](/images/stories/Ekthesi2020/VarkaIwanninaXalastra.jpg)
ΠΛΑΒΑ ΛΙΜΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (Αριστερά) ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: 5.80 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,58 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο Τα καΐκια της λίμνης των Ιωαννίνων αποτελούν ένα ζωντανό κομμάτι της τοπικής ναυπηγικής τέχνης. Ο κατασκευαστής του καϊκιού της λίμνης των Ιωαννίνων συνήθως ήταν ο ίδιος ο ψαράς χωρίς ειδικά εργαλεία, πολύμορφα χνάρια και ειδική γνώση των τεχνικών ναυπήγησης εφαρμόζει τον παραδοσιακό τρόπο κατασκευής που μπορεί να ταξινομηθεί στις τεχνικές "πρώτα το περίβλημα" και κλιμακωτή επιφάνεια του περιβλήματος . Το σχήμα του καϊκιού είναι ατρακτοειδές και το μήκος του είναι 5.80 m. Ο πυθμένας του είναι επίπεδος.
|
Read more...
|
|
Έκθεση 2020 - ΒΑΡΚΑ ΖΑΖΑΡΗΣ και ΚΑΡΛΑΣ |
|
|
|
Written by mouseio
|
There are no translations available.
![VarkaZazariKarlas](/images/stories/Ekthesi2020/VarkaZazariKarlas.jpg)
ΒΑΡΚΑ ΖΑΖΑΡΗ (Αριστερά) Χαρακτηριστική βάρκα λίμνης Ζάζαρης. BOAT ZAZARI (Boat on the left side) Typical boat of lake Zazari.
ΠΛΑΒΑ ΛΙΜΝΗΣ ΚΑΡΛΑΣ (Δεξιά) Μήκος πλάβας: 5.10 m, Μήκος ομοιώματος: 0.51m, Κλίμακα: 1/10, Υλικό κατασκευής: Πεύκο Πλάβα που χρησιμοποιείτο στην λίμνη της Κάρλας στην Θεσσαλία γιά ψάρεμα, πριν γίνει η αποξήρανση. Το σχέδιο προέρχεται από το βιβλίο "Η Επιστροφή της Κάρλας" του Γιάννη Ρούσκα ΑΘΗΝΑΙ 2001 Πηγή : www.arxaiologia.gr Η «πλάβα»
|
Read more...
|
Έκθεση 2020 - ΠΛΑΒΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ και ΠΡΙΑΡΙ |
|
|
|
Written by mouseio
|
There are no translations available.
![VarkaKastoriasPriari](/images/stories/Ekthesi2020/VarkaKastoriasPriari.jpg)
ΠΛΑΒΑ ΛΙΜΝΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ (Αριστερά) ΜΗΚΟΣ ΠΛΑΒΑΣ: 6.00 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,60 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο Βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα του «καραβιού» της λίμνης της Καστοριάς αποτελεί η παντελής έλλειψη στραβόξυλων (νομέων) σε όλο το μήκος του. Η μορφή του σκαριού εξασφαλίζεται με τον ειδικό τρόπο σύνδεσης των μαδεριών του πετσώματος (επηγκενίδων) στην πλώρη και την πρύμνη και με την τοποθέτηση μιας δοκού, που ονομάζουν μεσο-τροχάντερο εγκάρσια και στο μέσον περίπου του σκαριού η οποία και εμποδίζει τη μετακίνηση των πλευρών προς τα μέσα. Το «καράβι» της Καστοριάς παρουσιάζει το μεγαλύτερο πλάτος του προς το τμήμα της πρύμνης. Η πλώρη από τα 3/4 περίπου του μήκους του σκάφους αρχίζει να ανυψώνεται, έτσι που να διευκολύνεται η πλεύση του ανάμεσα και πάνω από τη βλάστηση της λίμνης. PLAVA OF LAKE KASTORIA (boat on the left side)
|
Read more...
|
|
Έκθεση 2020 - ΒΑΡΚΑ ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑΣ και ΠΛΑΒΑ ΑΛΗ ΠΑΣΑ |
|
|
|
Written by mouseio
|
There are no translations available.
![VegoritidaAliPasa](/images/stories/Ekthesi2020/VegoritidaAliPasa.jpg)
ΒΑΡΚΑ ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑΣ (αριστερά) Χαρακτηριστική βάρκα λίμνης Βεγορίτιδας. Boat of lake Vegoritidas (boat on the left side) Typical boat of lake Vegoritidas.
ΠΛΑΒΑ ΤΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ (δεξιά) Υπάρχει ένας ζωγραφικός πίνακας που εμφανίζει τον Αλή Πασά των Ιωαννίνων να μεταφέρεται με μία πλάβα στην λίμνη . Η πλάβα αυτή κατασκευάστηκε βασιζόμενη στον πίνακα αυτόν.
|
Read more...
|
Written by mouseio
|
There are no translations available.
![Kourita](/images/stories/Ekthesi2020/Kourita.jpg)
ΚΟΥΡΙΤΑ
ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: 8.00 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,80 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο
Βάρκα προερχόμενη από τα παράλια της Μικράς Ασίας και ιδιαίτερα από την περιοχή της Σμύρνης, ονομαζόταν Κουρίτα. Το όμορφο αυτό σκαρί θεωρώ ότι είναι το ομορφότερο σκαρί βάρκας των Ελληνικών θαλασσών. Κατά την διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής έσωσε αρκετούς Μικρασιάτες πρόσφυγες που ταξίδεψαν μαζί της στην ελεύθερη Ελλάδα. Πρόσφυγες καραβομαραγκοί κατασκεύαζαν την βάρκα αυτή στη Θεσσαλονίκη, στις Φώκιες της Χαλκιδικής και ενδεχομένως και σε άλλες περιοχές. Η τελευταία Κουρίτα καταστράφηκε
|
Read more...
|
|
|
|
|
Page 13 of 93 |