Πλοίο Αθηναϊκή Τριήρης |
Written by mouseio |
There are no translations available. Αθηναϊκή Τριήρης Το μέγιστο μήκος ήταν 37μ, το μεγαλύτερο πλάτος 5,20μ και το βύθισμα 1,5μ. Το εκτόπισμα ήταν περίπου 70 τόνοι. Το κυριότερο χαρακτηριστικό της τριήρους ήταν η ταχύτητα. Λόγω της ελαφριάς κατασκευής της είχε την δυνατότητα να φτάνει μέχρι και 12 κόμβους. Στη πλώρη έφερε φοβερό έμβολο με μεταλλική επένδυση, το οποίο εμβόλιζε τα εχθρικά πλοία με αποτέλεσμα τη βύθισή τους. Η ξυλεία που χρησιμοποιείτο ήταν το πεύκο και το κυπαρίσσι για τα κατάρτια. Ο τρόπος ναυπήγησης ήταν η κατασκευή του πετσώματος της γάστρας πρώτα και στη συνέχεια η τοποθέτηση των νομέων (σκελετού). Μέθοδος που εγκαταλείφτηκε από τον 11ο αι μ.Χ. Η τριήρης θεωρείται το πρώτο πολεμικό "όπλο" που καθόρισε για τους επόμενους αιώνες την πολεμική ναυπηγική των σημαντικότερων ναυτικών λαών του κόσμου. Τολμώ να πω ,ότι η πατρίδα μας και κατ' επέκταση η Ευρώπη χρωστούν την ύπαρξή τους σαν κρατικές οντότητες στη θάλασσα και ιδιαίτερα στις τριήρεις. Αναφέρομαι στην Ναυμαχία της Σαλαμίνος την 28 Σεπτεμβρίου του 480 π.Χ. σημαδιακή για την παγκόσμια ιστορία, όπου οι Αθηναίοι με την βοήθεια 370-380 τριήρων ονομαζόμενων "ξύλινων τειχών" ναυμάχησαν με 1270 τριήρεις των Περσών και κατέστρεψαν τα κοσμοκρατορικά όνειρα του εχθρού. Τα μέσα της δεκαετίας του 1980 οι Βρετανοί καθηγητές πανεπιστημίου κ.κ. I. Morrison και I. Coates, σχεδίασαν και κατασκεύασαν την τριήρη ‘'ΟΛΥΜΠΙΑΣ'' με έξοδα του πολεμικού μας ναυτικού. Η καθέλκυση έγινε το 1987. |
Εργασίες
Έργα Δημήτρη Μάρα |
Εργασία - Έρευνα Σαπφώ Μορτάκη |
Εργασίες - βιβλία Μασταγκά Σωτήρη |
Εργασίες Καρπώνης Αθανάσιος |
Ψηφιακή περιήγηση |