Έκθεση 2020 - ΒΑΡΚΑ ΖΑΖΑΡΗΣ και ΚΑΡΛΑΣ |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΒΑΡΚΑ ΖΑΖΑΡΗ (Αριστερά) Χαρακτηριστική βάρκα λίμνης Ζάζαρης. BOAT ZAZARI (Boat on the left side) Typical boat of lake Zazari.
ΠΛΑΒΑ ΛΙΜΝΗΣ ΚΑΡΛΑΣ (Δεξιά) Μήκος πλάβας: 5.10 m, Μήκος ομοιώματος: 0.51m, Κλίμακα: 1/10, Υλικό κατασκευής: Πεύκο Πλάβα που χρησιμοποιείτο στην λίμνη της Κάρλας στην Θεσσαλία γιά ψάρεμα, πριν γίνει η αποξήρανση. Το σχέδιο προέρχεται από το βιβλίο "Η Επιστροφή της Κάρλας" του Γιάννη Ρούσκα ΑΘΗΝΑΙ 2001 Πηγή : www.arxaiologia.gr Η «πλάβα»
|
Περισσότερα...
|
|
Έκθεση 2020 - ΠΛΑΒΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ και ΠΡΙΑΡΙ |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΠΛΑΒΑ ΛΙΜΝΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ (Αριστερά) ΜΗΚΟΣ ΠΛΑΒΑΣ: 6.00 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,60 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο Βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα του «καραβιού» της λίμνης της Καστοριάς αποτελεί η παντελής έλλειψη στραβόξυλων (νομέων) σε όλο το μήκος του. Η μορφή του σκαριού εξασφαλίζεται με τον ειδικό τρόπο σύνδεσης των μαδεριών του πετσώματος (επηγκενίδων) στην πλώρη και την πρύμνη και με την τοποθέτηση μιας δοκού, που ονομάζουν μεσο-τροχάντερο εγκάρσια και στο μέσον περίπου του σκαριού η οποία και εμποδίζει τη μετακίνηση των πλευρών προς τα μέσα. Το «καράβι» της Καστοριάς παρουσιάζει το μεγαλύτερο πλάτος του προς το τμήμα της πρύμνης. Η πλώρη από τα 3/4 περίπου του μήκους του σκάφους αρχίζει να ανυψώνεται, έτσι που να διευκολύνεται η πλεύση του ανάμεσα και πάνω από τη βλάστηση της λίμνης. PLAVA OF LAKE KASTORIA (boat on the left side)
|
Περισσότερα...
|
Έκθεση 2020 - ΒΑΡΚΑ ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑΣ και ΠΛΑΒΑ ΑΛΗ ΠΑΣΑ |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΒΑΡΚΑ ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑΣ (αριστερά) Χαρακτηριστική βάρκα λίμνης Βεγορίτιδας. Boat of lake Vegoritidas (boat on the left side) Typical boat of lake Vegoritidas.
ΠΛΑΒΑ ΤΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ (δεξιά) Υπάρχει ένας ζωγραφικός πίνακας που εμφανίζει τον Αλή Πασά των Ιωαννίνων να μεταφέρεται με μία πλάβα στην λίμνη . Η πλάβα αυτή κατασκευάστηκε βασιζόμενη στον πίνακα αυτόν.
|
Περισσότερα...
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΚΟΥΡΙΤΑ
ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: 8.00 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,80 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο
Βάρκα προερχόμενη από τα παράλια της Μικράς Ασίας και ιδιαίτερα από την περιοχή της Σμύρνης, ονομαζόταν Κουρίτα. Το όμορφο αυτό σκαρί θεωρώ ότι είναι το ομορφότερο σκαρί βάρκας των Ελληνικών θαλασσών. Κατά την διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής έσωσε αρκετούς Μικρασιάτες πρόσφυγες που ταξίδεψαν μαζί της στην ελεύθερη Ελλάδα. Πρόσφυγες καραβομαραγκοί κατασκεύαζαν την βάρκα αυτή στη Θεσσαλονίκη, στις Φώκιες της Χαλκιδικής και ενδεχομένως και σε άλλες περιοχές. Η τελευταία Κουρίτα καταστράφηκε
|
Περισσότερα...
|
Έκθεση 2020 - ΠΛΑΒΑ ΠΡΕΣΠΩΝ και ΚΑΖΑΚΙ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
ΠΛΑΒΑ ΠΡΕΣΠΩΝ (Αριστερά) Χαρακτηριστική πλάβα λίμνης Πρεσπών. Plava PRESPON (ship on the left side) Typical Plava of Lake Prespon. ΚΑΖΑΚΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ (Δεξιά) ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: 7.00 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,70 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο Το καζακι είναι χαρακτηριστική βάρκα της περιοχής Αλεξανδρουπόλεως. Χρησιμοποιείτο σαν ψαράδικη βάρκα, αλλά δεν είχε καλή συμπεριφορά στην πλεύση. Αποτύπωσα μία από τις λίγες βάρκες που βρήκα κατά την παραμονή μου εκεί το 2008. Σήμερα υπάρχουν ελάχιστες. Λόγω του γεγονότος ότι οι βάρκες αυτές δεν κατασκευάζονται πλέον, σε μερικά χρόνια δεν θα υπάρχει καμία να γνωρίζουμε πως ήταν το σκαρί αυτό που έπλεε στην περιοχή για πολλούς αιώνες Το καζάκι είναι βάρκα κωπήλατη και το χαρακτηριστικό της είναι στενό σκαρί για να έχει επιδόσεις με τα κουπιά αλλά και ρηχό για να πλέει παράκτια όπου υπάρχουν αβαθή γύρω απο τις εκβολές του Έβρου αλλά να μπορεί να ανεβαίνει και το ποτάμι.
|
Περισσότερα...
|
|
|
|
|
Σελίδα 13 από 93 |