forex trading logo
GreekEnglish (United Kingdom)

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Best viewed

Για τη σωστή προβολή του site χρησιμοποιήστε Firefox

weather

Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου
Έκθεση 2020 - ΜΟΝΟΞΥΛΟ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio   

Monoxylo

ΜΟΝΟΞΥΛΟ
ΜΗΚΟΣ ΜΟΝΟΞΥΛΟΥ 43 εκ
Σ΄ αυτό που τουλάχιστον συμφωνούν όλοι οι αρχαιολόγοι, ιστορικοί ερευνητές αλλά και φιλόλογοι είναι ότι η "γέννηση" του πλοίου ανάγεται στην προϊστορική εποχή. Ακριβώς τότε που ο άνθρωπος όταν βρισκόμενος δίπλα σε επιπλέοντα κορμό δένδρου ανέβηκε σε αυτό και κατάφερε ακουμπώντας είτε τα χέρια είτε τα πόδια στο νερό να τον κατευθύνει μετατρέποντάς τον σε σκάφος. Αυτή είναι η πρώτη ναυπηγική κατασκευή! Η εξέλιξη της ναυπηγικής τέχνης την εποχή εκείνη ήταν πολύ αργή, όπως και με τις άλλες δραστηριότητες του ανθρώπου. Για πολλά χρόνια οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν κωπήλατα μονόξυλα, πλοιάρια δηλαδή τα οποία ήταν λαξευμένα από ένα και μόνο κορμό δένδρου, τα οποία είχαν τη δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων. Μάρτυρες της εμπορικής χρήσης των μονόξυλων είναι τα εργαλεία από οψιανό που έχουν βρεθεί σε αρκετούς προϊστορικούς οικισμούς. Το ηφαιστειογενές αυτό πέτρωμα υπάρχει μόνο στη Μήλο, στο Γυαλί της Νισύρου και στην Αντίπαρο. Υποστηρίζεται ότι τουλάχιστον από τη Μεσολιθική εποχή (8η χιλιετία π.Χ.) οι κάτοικοι του Αιγαίου είχαν τη δυνατότητα να διασχίζουν το Αρχιπέλαγος και να μεταφέρουν το απαραίτητο ορυκτό στον τόπο τους από τη Μήλο.

CANOE/PIROGUE
SHIP LENGTH 43 cm
At least what all archaeologists, historians and philologists agree on is that the "birth" of the ship dates back to prehistoric times. Just when the man, standing next to a floating tree trunk, climbed on it and managed, resting either his hands or his feet on the water, to direct it, turning it into a boat. This is the first shipbuilding construction!

Περισσότερα...
 
Έκθεση 2020 - ΧΗΛΗΩΤΙΣΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio   

XiliotisaAlexpolis

ΧΗΛΗΩΤΙΣΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Το ομοίωμα είναι πιστό αντίγραφο του χαρακτηριστικού τύπου ψαρόβαρκας που αποτύπωσα σε μία από τις επισκέψεις μου στην Αλεξανδρούπολη. Η βάρκα κατασκευαζόταν στην Αλεξανδρούπολη έως τα μέσα του περασμένου αιώνα , από πρόσφυγες καραβομαραγκούς που ήρθαν από την Χηλή της Ανατολικής Θράκης. Σήμερα δυστυχώς υπάρχουν ένα δύο που σαπίζουν σε κάποια παραλία.

CHILIOTISA ALEXANDROUPOLIS
The ship is an exact replica of a typical shape of a fishing boat I captured during one of my visits in Alexandroupoli. The ship was built in Alexandroupoli until the middle of the last century by refugee shipwrights who came from Chile in Eastern Thrace. Today unfortunately there are a couple of those that are rotting on a beach.

 
Έκθεση 2020 - ΓΑΙΤΑ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio   

GaitaAitolikou

ΓΑΙΤΑ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ (ΤΡΙΓΩΝΟ ΠΑΝΙ)
ΜΗΚΟΣ ΠΛΑΒΑΣ: 6.8 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,68 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΙΣΤΙΟΦΟΡΙΑ: ΛΑΤΙΝΙ
Χαρακτηριστική πλάβα περιοχής Αιτωλικου – Μεσολογγίου.

GAITA AITOLIKOU (TRIANGLE CLOTH)
SHIP'S LENGTH: 6,8m REPLICA LENGTH: 0,68m CLIMAX: 1/10 SAILING: LATINI
Typical boat from the area of Aitolikou – Messolonghi.

 
Έκθεση 2020 - ΓΑΙΤΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio   

GaitaMesologgiou

ΓΑΪΤΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΠΑΝΙ)

ΜΗΚΟΣ ΠΛΑΒΑΣ: 6.80 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,68 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/10 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο | ΙΣΤΙΟΦΟΡΙΑ: ΣΑΚΟΛΕΒΑ

Στην περίπτωση της γαΐτας του Μεσολογγίου, έχουμε ένα σκάφος που είναι φτιαγμένο για να πλέει στις ιδιάζουσες συνθήκες που επικρατούν στη λιμνοθάλασσα με τα ρηχά νερά, που σε πολλά σημεία δεν ξεπερνούν τα 30 εκατοστά. Έτσι η μορφή του σκάφους συγκεντρώνει όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικό που του επιτρέπουν να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των ψαράδων της περιοχής και ταυτόχρονα να χρησιμεύει ως μέσο μεταφοράς από τόπο σε τόπο στη λιμνοθάλασσα.

MESSOLOGGIOU GAITA (SQUARE SAIL)

SHIP'S LENGTH: 6.80 m | REPLICA LENGTH: 0.68 m SCALE: 1/10 | CONSTRUCTION MATERIAL: Pine | SAILING: SAKOLEVA

In the case of the gaita of Messolonghi, we have a boat that is made to sail at the special conditions that prevail in the lagoon with the shallow waters, which in many places do not exceed 30 cm. Thus, the shape of the boat brings together all those necessary features that allow it to be a useful tool in the hands of fishermen in the area and at the same time to serve as a means of transport from place to place in the lagoon.

 
Έκθεση 2020 - ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΙ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio   

Trechantiri

ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΙ

Μήκος σκάφους: 11.5m, Μήκος ομοιώματος:1.15m, Κλίμακα:1/10,
ΙΣΤΙΟΦΟΡΙΑ: ΜΠΟΥΜΑ

Ο πρώτος τύπος καϊκιού που ναυπηγήθηκε από τούς 'Ελληνες, ήταν το τρεχαντήρι. Είναι μονοκάταρτο ή δικάταρτο ιστιοφόρο σκάφος και αποτελεί το κατεξοχήν Υδραίϊκο σκαρί. Λόγω της δυσκολίας της ναυπήγησής του το κατασκεύαζαν ειδικοί καραβομαραγκοί. Από τον 17ο αι. μέχρι και σήμερα, η μορφή του δεν έχει υποστεί σοβαρές μεταβολές. Με το μεγάλο πλάτος και το μήκος, το σχήμα της πλώρης και της πρύμνης του, όπως και το σχήμα της γάστρας του που διαμορφώνεται από τα στραβόξυλα, αποτελεί ένα από τα θαλασσινότερα Ελληνικά σκαριά. Η σημαντικότερη μεταβολή που εχει υποστεί το τρεχαντήρι μεταγενέστερα, σταδιακά περίπου από το 1920, είναι η κατάργηση των πανιών σαν μέσο πρόωσης και αντικατάτασή τους με εσωλέμβριες πετρελαιομηχανές. Το 1821 τα τρεχαντήρια χρησιμοποιήθηκαν σαν ταχυδρομεία στον πολεμικό στόλο των Υδραίων. Μετά το 1900 χρησιμοποιήθηκαν σαν σπογγαλιευτικά. Ταξίδευαν στη Μεσόγειο και το Αιγαίο, προάγοντας σημαντικά το εμπόριο και τη σπογγαλιεία. Τα μεταπολεμικά χρόνια χρησιμοποιήθηκαν γιά μεταφορά επιβατών. Σήμερα είναι κυρίως αλιευτικά σκάφη. Το συγκεκριμένο διαθέτει ιστιοφορία μπούμας και είναι κατασκευασμένο στη Σκιάθο, αρχές του 20ου αιώνα.

TREHANTIRI

Vessel's length: 11.5 m Dummy's length:1.15 m Scale:1/10
Sails: Booma

The first type of boat that was built by the Greeks, was the trechantiri. It has one mast or two-mast sailing vessel and is the par excellence of Hydra's ship. Due to the difficulty of its shipbuilding specifically made from shipbuilding makers. From the 17th century until today the form has not been seriously changed a lot. With the large width and length, the shape of the bow and stern, as the shape of the hull of which is formed by curmudgeon, is one of the Greek sailing construction.
The most important change has been the chase/trehantiri subsequently gradually since 1920, is the abolition of sails as propulsion means replaced with inside of diesel-type machines. In 1821 trehantiria were used as the post office in the war fleet of Hydra. After 1900 they were used as sponge diving ships. They traveled in the Mediterranean and the Aegean, and promoting significant the commercial trade and sponge diving. The postwar years were used to transfer passengers. Today they are mainly used as fishing boats. This has sail boumas, it is made in Skiathos, early 20th century.

 
« ΈναρξηΠροηγούμενο12345678910ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 8 από 13

Συνδεμένοι Χρήστες

Έχουμε 25 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αναζήτηση...

Webdesign

Σχεδίαση Ιστοσελίδας και φιλοξενία από την WEBROS