Έκθεση πλοίων του 1821 Μπρίκι ή Βρίκι |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου Έκθεση 2021 ομοιώματα πολεμικών πλοίων του 1821 του μικροναυπηγού Μάρα Δημήτρη. Maritime Museum of Litochoro Exhibition 2021 of wooden warships of 1821 by the small shipbuilder Mara Dimitris.
ΜΠΡΙΚΙ ή ΒΡΙΚΙ ή ΠΑΡΩΝ Η ετυμολογία της λέξης Μπρίκι ή Βρίκι προέρχεται από την Αγγλική brig ή την Γαλλική brick. Ήταν το τελευταίο από τα μεγάλα πολεμικά και το ισχυρότερο μετά την κορβέτα, ενίοτε ισοδυναμούσε σε ισχύ. Απετέλεσε το κύριο πλοίο του αγώνα κατά την επανάσταση. Πολλοί θεωρούν το Μπρίκι ή τον πάρωνα εξέλιξη της γαλέρας. Ο πάρων ήταν δίστηλο καράβι και το προτιμούσαν από τα τρίστηλα, ακόμη και τα πιο μεγάλα, γιατί το σκάφος του γινόταν ελαφρύτερο καθώς απαλλασσόταν από το βάρος του τρίτου ιστού. Οι δύο ιστοί συνήθως κατασκευάζονταν όχι από τρία κομμάτια αλλά από ένα ή δύο κομμάτια και μάλιστα χωρίς θωράκια. Το πλωριό κατάρτι έφερε 4 σταυρωτά πανιά και το πρυμνιό έφερε 3 σταυρωτά πανιά.
BRIKI or BRIC or PARON
|
Περισσότερα...
|
|
Έκθεση πλοίων του 1821 Γολετόμπρικο |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου Έκθεση 2021 ομοιώματα πολεμικών πλοίων του 1821 του μικροναυπηγού Μάρα Δημήτρη. Maritime Museum of Litochoro Exhibition 2021 of wooden warships of 1821 by the small shipbuilder Mara Dimitris.
ΓΟΛΕΤΟΜΠΡΙΚΟ ή ΜΠΡΙΚΟΓΟΛΕΤΑ ή ΒΡΙΚΟΓΟΛΕΤΑ ή ΜΥΟΠΑΡΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ Το γολετόμπρικο λεγόταν επίσης μπρικογολέτα ή βρικογολέτα. Τα μεγάλα της κατηγορίας αυτής ονομάζονταν Μυοπάρωνες, ενώ τα μικρότερα μαρτηγκάνες ή μαρτήγοι. Ήταν ένας μικτός τύπος μπρικιού και γολέτας. Πιο στενός και πιο μακρύς από το μπρίκι. Η πρύμνη του ήταν ψηλή και στρογγυλεμένη. Είχε εκτόπισμα από 65 - 140 τόνους. Χρησιμοποιήθηκε πολύ από τους Έλληνες και ιδιαίτερα από τους Σπετσιώτες ως πολεμικό πλοίο στον αγώνα της επανάστασης του 1821 και έφθανε τους 250 τόνους. Έφερε οπλισμό 8 - 12 πυροβόλα στο κατάστρωμα. Έφερε δύο κατάρτια, το πλωριό σήκωνε από 4-5 πανιά, το πρυμνιό υποστήριζε τη ράντα, το φλίσι και τέσσερις στραλιέρες. Υπάρχουν επίσης και 3-4 τριγωνικοί φλόκοι.
GOLETOMPRIKO or BRIKOGOLETA or VRIKOGOLETA or MYOPARON POLEMIKOS
|
Περισσότερα...
|
Έκθεση πλοίων του 1821 Μπριγκαντίνι Πάραλος |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου Έκθεση 2021 ομοιώματα πολεμικών πλοίων του 1821 του μικροναυπηγού Μάρα Δημήτρη. Maritime Museum of Litochoro Exhibition 2021 of wooden warships of 1821 by the small shipbuilder Mara Dimitris.
ΜΠΡΙΓΚΑΝΤΙΝΙ " ΠΑΡΑΛΟΣ " Το μπριγκαντίνι "ΠΑΡΑΛΟΣ" το οποίο κατασκευάστηκε στο Λιβόρνο και ανήκε στην οικογένεια Μπουντούρη, σύμφωνα με το έγγραφο παραλαβής του το 1815. Κατά την διάρκεια της Επανάστασης έλαβε μέρος σε επιχειρήσεις του ναυτικού και καταστράφηκε κατά την χρήση του ως πυρπολικό στη ναυμαχία του Γέροντα (28 Αυγούστου 1824), από τον καπετάνιο του Γ. Θεοχάρη.
BRIGKANTINI "PARALOS"
|
Περισσότερα...
|
|
Έκθεση πλοίων του 1821 Μιστικο |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου Έκθεση 2021 ομοιώματα πολεμικών πλοίων του 1821 του μικροναυπηγού Μάρα Δημήτρη. Maritime Museum of Litochoro Exhibition 2021 of wooden warships of 1821 by the small shipbuilder Mara Dimitris.
ΜΙΣΤΙΚΟ Ήταν ένα μικρό πλοίο ιστιοφόρο και κωπήλατο με στενό σκαρί και αιχμηρή πλώρη, που κατέληγε σε ταλιαμά. Στην πρύμνη του υπήρχε ένα είδος εξώστου. Είχε ένα φλόκο και τρία λατίνια, σε τρείς αντίστοιχα μονοκόμματους ιστούς. Ό πλωριός πολύ πλώρα με κλίση προς τα εμπρός και ο πρυμνιός πολύ κοντά στην πρύμνη. Πρωραίος δε και μεσαίος ιστός είχαν ύψος σχεδόν διπλάσιο από τον πρυμνιό. Μπορούσε να κινηθεί και με κουπιά γι' αυτό διέθετε 18-20 κωπηλάτες και κάποτε περισσότερους. Το μέγεθός του διέφερε, ήταν πάντως της τάξεως των 20-30 τόνων, ενώ τα μεγάλα Μύστικα έφταναν μέχρι 70 τόνους. Κατάλληλο για καταδρομές, πειρατεία ή βοηθητικές αποστολές, είχε δύο πυροβόλα στην πλώρη επί δίωξιν και κάποτε δύο άλλα μικρά (κανοννέτα) ή βαριά πλατύστομα τρομπόνια στηριγμένα σε φουρκάδες (διχαλωτές βάσεις), σε κάθε πλευρά. Γρήγορο και ελαφρύ σκάφος, πολύ διαδεδομένο στη Μεσόγειο, ήταν κυρίως πλοίο των Ψαριανών, οι οποίοι διέθεταν ήδη από τον 18ο αιώνα Μύστικα σε διάφορα μεγέθη και τα οποία χρησιμοποίησαν με επιτυχία στον αγώνα της επαναστάσεως. Αντίθετα προς τους Ψαριανούς οι Υδραίοι δεν είχαν ούτε ένα. MYSTIKO SHIP
|
Περισσότερα...
|
Έκθεση πλοίων του 1821 Κορβέτα Λουδοβίκος Μεσολογγίων |
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την mouseio
|
Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου Έκθεση 2021 ομοιώματα πολεμικών πλοίων του 1821 του μικροναυπηγού Μάρα Δημήτρη. Maritime Museum of Litochoro Exhibition 2021 of wooden warships of 1821 by the small shipbuilder Mara Dimitris.
ΚΟΡΒΕΤΑ "ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ" "ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΝ" H κορβέτα " ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ", κατασκευάστηκε στον Ναύσταθμο Πόρου μεταξύ 1837-1838. Σχεδιασμός ναυπήγησης και εποπτεία από τον Ναυπηγό Γεώργιο Τομπάζη. Καθελκύστηκε μετά από προσπάθειες 2 ημερών των τεχνιτών και των ναυτών – παρουσία του Βασιλέως Όθωνα. Για αρκετά χρόνια παροπλίσθηκε ως ακατάλληλο λόγω μεγέθους. Διαστάσεις 44,1 Χ 11,7 Χ 4,5 μέτρα. Το 1845 αποφασίστηκε να οπλιστεί και τοποθετήθηκαν 2 πυροβόλα 22 και 24, καρρονάδες των 32 λιβρών. Πλήρωμα :182 άνδρες (11 Αξιωματικοί, 13 Υπαξιωματικοί, και 158 Ναύτες). Το 1846 λειτούργησε για πρώτη φορά 'ΝΑΥΤΙΚΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟΝ' με 5 Ναυτικούς Δοκίμους. Από το 1846 έως το 1854 και από το 1865 έως το 1871 χρησιμοποιήθηκε ως η πρώτη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ).
Corvette "LOUDOVIKOS" "Messolongion"
|
Περισσότερα...
|
|
|
|
|
Σελίδα 10 από 93 |